Frakt og levering

Lurer du på hvilke fraktalternativer vi har, om du kan spore bestillingen din – eller hvor vi sender varene fra? Her finner du svar på alt du lurer på når du skal bestille hos oss.

NB! Alle våre fraktalternativer gjelder kun til privatadresser, foruten Pakke til bedrift som gjelder levering til bedriftsadresser.

Frakt

Hvilke fraktalternativer har dere, og hva koster det?

Fri standard frakt

Nå du handler for kr 399 eller mer får du alltid gratis standard frakt til privatadresser. 

Pakken blir levert i postkassen, hengt i en pose på døren eller levert til nærmeste hentested – avhengig av blant annet størrelsen på pakken. For at du skal få pakken levert i din postkasse eller som pose på dør, er det viktig at postkassen/døren er godt merket, samt at postkassen ikke er låst eller for full ved levering. Du må også være registrert på den adressen du har oppgitt som leveringsadresse, ellers må personen som er registrert på adressen bli satt som C/O i adressefeltet som kommer opp når du skal gjennomføre betalingen.

Dersom kriteriene for levering i postkasse eller pose på døren ikke oppfylles, vil pakken bli levert til nærmeste Post i butikk eller postkontor for å sikre rask og trygg levering. Da vil du få en hentemelding, enten på sms og-/eller e-post. 

* Fri standardfrakt gjelder for forsendelser med en vekt inntil 10 kg, samt med maks mål på lengde+bredde+tykkelse = 180 cm. For forsendelser over 10 kg eller nevnte maks mål, ta kontakt med oss på e-post kundeservice@apotekfordeg.no for fraktpris.

Pakke til bedrift

Ønsker du å få pakken levert til en bedriftsadresse, må du velge denne frakttjenesten. Pakken vil bli levert direkte på dør og leveringen vil skje i åpningstiden mellom kl 08.00-16.00, mandag til fredag. Tjenesten koster kr 279,-.  

Hente i apotek 

Ønsker du å hente selv kan du velge å hente pakken din i vårt fysiske apotek. Dette er selvsagt helt gratis. 

  • Ditt apotek Strømmen (Strømsveien 76, 2010 Strømmen) 

Du vil motta en sms, samt en leveringsbekreftelse på e-post, når ordren din er ferdigbehandlet og klar for å hentes. Det er krav om gyldig legitimasjon ved henting av reseptvarer. 

Ordrebestilling til Apotekfordeg.no klargjøres og sendes fra Ditt apotek Strømmen. 

Du har 14 dager å hente ordren.
Uhentet ordre etter 14 dager vil bli kansellert og belastes kr.89,- for ekspedisjonsgebyr.

Levering

Når får jeg det jeg har bestilt?

Apotekfordeg.no samarbeider med Bring, PostNord og Porterbuddy som henter bestillinger hver formiddag (på hverdager), og det tar vanligvis 3-7 virkedager (man-fre utenom helligdager) fra bestilling til levering.
Dette er estimert leveringstid, og noe både vi og våre logistikkpartnere jobber for å innfri. Vi tar forbehold om avvikende leveringstider ved salg, store kampanjer, høytids- og helligdager. 

Kan jeg spore pakken min?

Ja, det kan du. Du får en SMS og/eller e-post med en sporingslink hvor du kan følge leveringen. 
Du får også en SMS eller e-post fra Bring når pakken er klar for henting.

Uavhentede pakker – hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Dersom pakken ikke blir hentet på ditt utleveringssted innen hentefristen, så vil den automatisk gå i retur til oss. Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspederingskostnader m.m.). Derfor tar vi en avgift på kr 89,- dersom pakken ikke hentes ut. Om du ønsker ny utsendelse, så vil det tilkomme en fraktkostnad på kr 99,-.

Pakken vil ligge på hentestedet i 7 dager, før den returneres til oss. Merk derfor: Om du angrer et kjøp og vil returnere varen, må du først kontakte vår kundeservice, som hjelper deg med en retur av pakken. 

Hvordan foregår levering av reseptvarer og/eller reseptfrie legemidler?

Pakker som inneholder reseptvarer og/eller reseptfrie legemidler leveres til nærmeste hentested eller rett hjem til døren avhengig av fraktmetoden du har valgt. Det er ikke mulig å få pakker som inneholder reseptvarer/reseptfrie legemidler levert i postkassen, da gyldig legitimasjon må fremvises før pakken blir utlevert. 

Dersom du ønsker at noen andre skal hente ut pakken din med reseptvarer, må du endre leveringsnavn/adresse i kassebildet når du bestiller. Vedkommende må så fremvise sin egen legitimasjon før pakken hentes/utleveres

Hva gjør jeg hvis jeg har tastet feil adresse, telefonnummer eller bestilt feil produkt(er)?

Da tar du kontakt med oss her, så raskt som mulig. Så lenge varene ikke allerede er pakket og sendt kan vi vanligvis rette opp det som er feil.

Velkommen til Apotekfordeg.no

Med hjerte for helse

Trenger du fortsatt hjelp?

Da hører vi gjerne fra deg!