Frakt og levering

Lurer du på hvilke fraktalternativer vi har, om du kan spore bestillingen din – eller hvor vi sender varene fra? Her finner du svar på alt du lurer på når du skal bestille hos oss.

Frakt

Hvilke fraktalternativer har dere, og hva koster det?

Standard frakt / fri standardfrakt

Vi har standardfrakt kr 65 eller kr 75 per forsendelse beroende på leveringsalternativ, med unntak av levering til bedriftsadresse.

Når du handler for kr 1299 eller mer får du gratis standardfrakt. 

Standardfrakt omfatter levering på døren, til din postkasse eller til nærmeste utleveringssted, forutsatt forsendelser med en vekt inntil 10 kg eller maks mål på lengde+bredde+tykkelse = 180 cm. Dersom pakken er for stor til å sendes med standardfrakt, vil vi kontakte deg for å avtale levering og fraktpris i henhold til vår gjeldene fraktavtaler.

Hvilken leveringsmetode som blir valgt vil være avhengig av blant annet størrelsen på pakken din. 

For at du skal få pakken levert i din postkasse eller som pose på dør, er det viktig at postkassen/døren er godt merket, samt at postkassen ikke er låst eller for full ved levering. Du må også være registrert på den adressen du har oppgitt som leveringsadresse, ellers må personen som er registrert på adressen bli satt som C/O i adressefeltet som kommer opp når du skal gjennomføre betalingen.

Dersom postkassen er for liten eller kriteriene for pose på døren ikke oppfylles, vil pakken bli levert til nærmeste Post i butikk/utleveringssted for å sikre rask og trygg levering. Da vil du få en hentemelding, enten på sms og-/eller e-post. 

Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt adresse ved bestilling og sjekke at adressen er riktig registrert i Posten sitt adresseregister. Ved retur som skyldes feil adresse/manglende merking på postkasse/dør,  vil du bli belastet i returkostnader.

Pakke til bedrift

Ønsker du å få pakken levert til en bedriftsadresse, må du velge denne frakttjenesten. Pakken vil bli levert direkte på dør og leveringen vil skje i åpningstiden mellom kl 08.00-16.00, mandag til fredag. Tjenesten koster kr 255,-.  

Ordrebestilling til Apotekfordeg.no klargjøres og sendes fra Ditt apotek Strømmen (Strømsveien 76, 2010 Strømmen). 

Hente i apotek 

Ønsker du å hente selv kan du velge å hente pakken din i vårt fysiske apotek. Dette er selvsagt helt gratis. Velg hentemetode Hent i Ditt apotek Strømmen når du kommer til kassen.

Ditt apotek Strømmen (Strømsveien 76, 2010 Strømmen) 

Du vil motta en sms, samt en leveringsbekreftelse på e-post, når ordren din er ferdigbehandlet og klar for å hentes. Det er krav om gyldig legitimasjon ved henting av reseptvarer. 

Levering

Når får jeg det jeg har bestilt?

Apotekfordeg.no samarbeider med Bring, Postnord og Porterbuddy som henter bestillinger hver formiddag (på hverdager), og det tar vanligvis 3-7 virkedager (man-fre utenom helligdager) fra bestilling til levering.
Dette er estimert leveringstid, og noe både vi og våre logistikkpartnere jobber for å innfri. Vi tar forbehold om avvikende leveringstider ved salg, store kampanjer, høytids- og helligdager. 

Kan jeg spore pakken min?

Ja, det kan du. Du får en e-post med en sporingslink hvor du kan følge leveringen. 
Du får også en SMS eller e-post fra fraktleverandøren når pakken er klar for henting.

Uavhentede pakker – hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Pakker blir normalt liggende på postkontor/hentested i 7 dager før de automatisk sendes tilbake til oss.

Dersom pakken ikke blir hentet og sendes i retur til oss, vil du bli belastet en kostnad på kr 99 for returfrakt og returhåndtering, evt. et høyere beløp dersom faktiske kostnader er høyere.

Dersom du har valgt Hent i Apotek, og ikke henter varene innen 14 dager, vil du bli belastet et gebyr på kr 59 for returhåndtering i forbindelse med kansellering m.m.

Hvordan foregår levering av reseptvarer og/eller reseptfrie legemidler?

Pakker som inneholder reseptvarer og/eller reseptfrie legemidler leveres til nærmeste hentested eller rett hjem til døren avhengig av fraktmetoden du har valgt. Det er ikke mulig å få pakker som inneholder reseptvarer/reseptfrie legemidler levert i postkassen, da gyldig legitimasjon må fremvises før pakken blir utlevert. 

Dersom du ønsker at noen andre skal hente ut pakken din med reseptvarer, må du endre leveringsnavn/adresse i kassebildet når du bestiller. Vedkommende må så fremvise sin egen legitimasjon før pakken hentes/utleveres

Hva gjør jeg hvis jeg har tastet feil adresse, telefonnummer eller bestilt feil produkt(er)?

Da tar du kontakt med oss her, så raskt som mulig. Så lenge varene ikke allerede er pakket og sendt kan vi vanligvis rette opp det som er feil.

Velkommen til Apotekfordeg.no

Med hjerte for helse

 

Oppdatert 22.03.24

Trenger du fortsatt hjelp?

Da hører vi gjerne fra deg!